Kuvitteellista pelimusiikkia

Musiikki on mukavaa, musiikin tekeminen on mukavaa. Pelimusiikkikin on mukavaa, mutta mikä eteen, jos ei ole peliä, johon sitä tehdä?

Pitää tehdä kuvitteellista pelimusiikkia.

Viime vuonna yritin suht vakavissani päästä sinuiksi ensin Game Makerin, sitten Construct 2:n kanssa. Molemmilla pystyy saamaan kiinni pienen pelin tekemisestä ilman ohjelmointikokemusta (ja onpa niillä saatu aikaan mm. Hotline Miami ja Spelunky). Kokemus oli antoisa, mutta sitten tuli aikasyöppö nimeltä Kaikkien aikojen pelit ja pelisäätö on ollut siitä lähtien jäissä. Maybe someday…

Koska prioriteetit, tein jonkin verran (kuvitteellisen) pelin taustalle tarkoitettua musiikkia. Mätänevälle kovalevylle piilotettuna siitä ei ole kuitenkaan iloa kenellekään, joten päätin koostaa osan biiseistä pieneksi EP:ksi. Kenties myöhemmin tulee lisää.

Yritin tehdä kunniaa pelimusiikin perinteille 1) rajoittamalla raitojen määrää (kaikissa kappaleissa on kolme synaa + rumpukone) ja 2) rakentamalla biisit lyhyiden, toistettaviksi tarkoitettujen pätkien varaan. Jos ensimmäisessä Zeldassa on 20 sekuntia kestävä, läpi pelin toistuva luolastoteema, kuinka paljon enemmän minä tarvitsen?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s